whoeveryouwantmetobe

de bästa dagarna är inte planerade av sunt förnuft, det bara blir att man hamnar där allt känns bra

2011-02-22 @ 00:23:21

Det är fina dagar i slutet av februari. Jag vet inte om det kan bli bättre än såhär. Det känns omöjligt att kunna bli lyckligare än vad jag är just nu, dessa dagar, när solen skiner och jag blir frisk från en förkylning och jag får vandra Halmstads snöfria gator fram och vänta in våren tillsammans med vänner och sjunga Johnny Cash-duett bakom en klubbscen tillsammans med en vacker Folsom Prison Blues-kille.
Och snön kan komma nästa vecka och jag blir sannolikt sjuk igen. Men. Dessa dagar. Det finns en speciell känsla i luften nu. Känslan av varmare årstid, tunnare jacka, nya bekantskaper. Varmt pirr i magen, insikten att livet är härligt, tankar lätta som fjädrar. Och solen som vilar mot huden.
Jag tog en promenad på stranden igår och isen på havet knakade rebelliskt och om jag gick närmare strandkanten kunde jag höra vågorna klucka där inunder och slå mot sitt istak. Som att de vill slå sig fria.

Dessa dagar i slutet av februari. När vårkänslor drabbar mig hårdare än en Nästankärleks sms någonsin kunde göra. Håkan sjunger Jag tror jag måste lämna allt bakom mig, måste starta om på nytt och jag bestämmer mig för att skjuta onda saker ifrån mig och omfamna allt som är bra. Jag bestämmer mig för att inte låta någon annan slå fast mitt värde sådär igen. Och skjuta ifrån mig en Nästankärlek tillsammans med allt det onda. Han ska förskjutas, först från hjärtat och sedan hela vägen till Oslo eller varfan det nu var han ville någonstans. Bort för gott, i alla fall.

Slutet av februari alltså. Nedräkning till nästa månad nu. Det är som om chanser, möjligheter och lycka låg begravda under all snö och nu ligger de torrlagda i solen. De sprider sig i luften och sätter sig innanför huden och stannar där, även tills solen har gått ner. Till och med om kvällarna finns känslan kvar, och från mitt fönster ser jag ut över min tysta gata och mörkret är också annorlunda nuförtiden. Klarare. Lättare. Ljusare. På något sätt.
Något fint är påväg, jag kan känna det.
Dags att omfamna allt som är bra.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mammsi

Du gör mig lika lycklig med dina ord :)

2011-02-22 @ 08:37:12

Postat av: Emse

Håller med mamma! Vad glad jag blev. Både av att du går runt och känner den här lyckan i Halmstad och att jag kan känna igen samma lättnad och hopp, att vi går mot ljusare och varmare tider. Pussis!

2011-02-23 @ 23:38:45
URL: http://jagochminadagar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback