whoeveryouwantmetobe

allt jag lärt mig hittills

2011-02-06 @ 01:06:11

Tack för tårarna. Tack för de gånger då du trampade fel, för de gånger du inte sa vad du ville, för alla gånger du lät mig vänta. Tack för all skit. Tack för sorgliga sånger. Tack för längtan som sved. Tack för att du fick mig att känna mig som Ingen. Tack för nätter jag låg vaken och inte kunde sluta tänka på dig. Tack för promenader på sommaren när jag bara ville upplösas och försvinna från jorden för att det skulle sluta att göra ont. Tack för hundrafemtio dagbokssidor med våta mascarafläckar. Tack för att du svinigt raderade mig från ditt liv och sedan halvhjärtat och girigt tog tillbaka mig och för att du aldrig kunde förstå att just det var det svinigaste av allt.
Tack! Nu vet jag exakt vad jag inte behöver. Vad jag inte vill ha. Så tydligt. Varför jag ska hålla mig borta ifrån såna som du.
Tackar så hjärtligt.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback