whoeveryouwantmetobe

falla och flyga på samma gång

2011-03-18 @ 16:46:23

Det ligger snö på marken, igen, och vårkänslorna som växte i mig är lite förvirrade nu. Men jag lider ändå inte särskilt mycket av att det är vitt ute. För är det inte så att värme och soliga dagar förpliktigar? På något sätt. Man känner sig liksom tvungen att ta en promenad, bara man är UTOMHUS och NJUTER av dagen för VEM VET om det är lika fint väder imorgon. Sådär känner man hela sommaren ju. Så vad gör det om det är vinter under några dagar till? En liten paus från fint-väder-tvånget.
Men visst, det är klart, jag är väl inte dum, jag hade såklart hellre haft torr asfalt och sol denna dag. Men vet ni vad? Livet är härligt, även med några centimeter snö på marken. Idag har jag lämnat in en skoluppgift, en härlig kväll väntar med vänner och god mat och vin och bra musik, jag mejlar med en fin kille som möjligen/kanske/eventuellt skulle kunna bli något mer, jag har ett jobb och människor som älskar mig och jag är frisk och söt. Så. Kom an då, gudsförgätna snö. Täck över hur mycket du vill och begrav hela stan! Det gör mig ingenting. Livet är så härligt här ändå.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emse

Vad härligt! Det är vi mot snöbajset! Snön kan inte komma åt oss :) Jag är så glad att du är glad!

2011-03-19 @ 23:54:40

Postat av: Mammsi

Mmm... det är så härligt och höra och se (i söndags) hur glad och nöjd du är med livet :) Längtar tills vi ses igen!!! Pussis

2011-03-22 @ 08:29:21


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback