whoeveryouwantmetobe

så mycket bättre

2011-11-20 @ 23:18:05

Jag har förändrats. Jag vet inte hur det skedde, men jag har fått ett nytt sätt att tänka. Och det är så fundamentalt att alla i min närhet borde ha märkt det. För hallå, ursäkta - när var jag på en dejt med en kille senast? När klagade jag över ett misslyckat kärleksliv? När önskade jag mig en pojkvän? Jag minns inte riktigt, men det var väldigt länge sen.
Jag trodde aldrig att jag skulle nå den här punkten, den här högre medvetenheten, den stora insikten om att exakt det jag har nu räcker gott och väl för att bli lycklig. Jag har sagt det förut, att jag ska försöka vara nöjd med bara mig, men likt förbannat har den romantiska kärleksnormen gjort sig påmind igen.
Inte nu. Har jag slagit mig fri? Hur gick det till? Jag somnar ensam, vaknar ensam och däremellan pluggar jag, och skrattar, jobbar, äter, och planerar in besök hos familjen och startar upp en förening. Och ingenstans, inte någon gång, längtar jag efter en person jag inte har träffat än.
Fasen. Jag har blivit den ultimata versionen av mig själv. Jag är mitt bästa Jag 2.0.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mammsi

Mmm... jag vet... för jag såg en sån lycklig Elina i lördags!!! Värmer ett Mamma-hjärta! PUSS

2011-11-21 @ 16:16:04


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback